Inlogformulier

Agressie

Omgaan met agressie

Doelgroep:
Medewerkers die in situaties te maken kunnen hebben met (sterke) emoties en agressie bij anderen.

Leerdoel: Omgaan met agressie

  • Meer inzicht verkrijgen in de manier waarop u met anderen omgaat.
  • U herkent op welke wijze uw gedachten invloed uitoefenen op uw gevoel en gedrag.
  • U heeft (nieuwe) vaardigheden verworven om effectief met lastige (agres-sieve) situaties om te gaan.

Leerprogramma:

  • Agressief gedrag snel signaleren;
  • Wat zijn mijn kerncompetenties?
  • Klantgericht omgaan met emoties en agressie van anderen;
  • Een balans vinden tussen een zakelijke houding en sociaal inlevingsver-mogen;
  • Begrip krijgen en tonen voor uw gesprekspartner;
  • Escalatie van een conflict voorkomen;
  • Een conflict op een professionele wijze afhandelen;
  • Gesprekken voeren en luisteren


Leermiddelen: Video, syllabus, oefeningen, rollenspellen en persoonlijk actieplan. Methodiek: Korte inleidingen, discussies, oefeningen en rollenspellen wisselen elkaar af.

Cursusduur 2 dagen Max. aantal deelnemers 10.